Útočný fundamentaizmus na vojakov celý vek

14.05.2013 17:52

Útočný fundamentalizmus patrí medzi najľahšie vlády, je obľúbený hlavne u nováčikov ale aj u skúsenejších hračov, no dovolím si tvrdiť, že 70% hráčov túto vládu hrať nevie, aj keď si myslí, že áno.

 

GENERÁLI:


1. ochránca/stratég – 8lvl ( Ako prvý generál, ktorý nám bude slúžiť ako U aj O generál, kým nedosiahne naša zem lvl 9 bude O/S. Ak by sa Vám náhodou stalo neštastie, že sa Vám zložil vlastenec/stratég, tak si ho nechajte ale najlepší je určite O/S.)

Z eko generálov budete potrebovať 4 najdôležitejších:

2.staviteľ/špion – 6lvl ( Druhý najdôležitejší generál pre fund je samozrejme staviteľ a druhý špión, ktorý nám ušetrí mnoho agentov pri práci s rozviedkou.)

3.zbrojár/populista/dobyvateľ – 6 lvl ( Ako tretí sú títo traja generáli. Najvyššiu prioritu má zbrojár a či sa rohodnete medzi populistom alebo dobyvateľom je už na Vás. Môžte mať len 4 eko generálov a ak chcete neskôr ťahať na väčšej hlíne, tak Vám dobyvateľ určite pomôže pri naberaní hlíny, ale keďže hlinu naberiete aj bez neho, tak sa viac vyplatí populista, ten Vám dvihne hlavne bonus a sílu rozviedky.)

4.(nacionalista/stratég) -8lvl ( Ako štvrtý generál bude náš U generál, ktorého naexpíme za pár odohrávok na lvl 8, pretože ho získame až vo faze veku, kedy by sa mali expy pohybovať už na 8 000+ za párt.)


ZAČIATOK VEKU

Prvých 100 kôl do protekcie odklikajte podľa návodu (protekcia na vojakov)

Protekciu odohrajte s anarchiou

1. Všetko predáte okrem jedla a energie.
2. Nastavíte továrne 100% na tanky
3. Nastavíte výrobu technológií 100% na rýchlosť stavby do 50 kola a potom nastavíte 100% na sílu zbraní.
4. Postavíte cca 250 laboratórií, na začiatku môžte postaviť 5*18 budov, takže postavíte 5* labaky hneď.
5. Kolonizujete po 1 max 2 kolách a keď vám dojdu peniaze na zástavbu, tak predajte vojakov na domácom trhu ale len toľko, koľko budete na ďalšie kola potrebovať. Po výjdení z protekcie už budete predávať na svetovom trhu za lepšie ceny.
6. Posledných 10 kol kolonizujte.
7. Z protekcie môžte vyjsť až v stredu večer.
8. Po odohravke protekcie si nastavte techy 60:40 síla zbraní : rozviedka.
9. Po vystúpení z protekcie zastavajte zvyšné nakolonizované územie vojenskými základňami a zábavnými strediskami. v pomere cca 6:4.

10. Ak ste robili každý krok ako je tu, tak na konci odohrávky by ste mali mať 9 000+ vojakov a 40k+ prestíže.

Po protekcií je dobré nájsť dobrú war, kde naberiete rýchlo hlínu a neprídete o ňu. Rozbiehať sa môžte viacerými spôsobmi. Ak viete nájsť dobre vojny, tak šetrite kola a v stredu ráno si ich vyhláste, prvú hlinu teda naberiete večer vo war. Tu sa môže stať, že vám cieľ trošku újde s s armádou, takže môžte ešte pár kôl odkolonizovať s anarchiou (do 40) a potom prehodiť revolúciu na fund. Alebo sa môžte rozbehnúť v utorok večer pár dobyvákmi a v stredu ráno pri vyhlasovaní máte už na výber viac cieľov. Táto možnosť je praktický totožná s prvou akurát začnete ťahať do war na lepšej prestíži. Tretia možnosť je expiť a sváčiť ako bezalík do lvl 5-6. Útoky bezalíka na bezalíka majú zisky ako v práve vyhlásenej vojne a keďže sa mnoho ľudí snaží urobiť mrakodrap, tak máte množstvo cieľov v topke, ktoré držia práve vojakov. Takisto je dôležité, mať kvalitné spojky, ktoré nám pomôžu pri naberaní a bránení hliny. Výrobu techov si nastavte 20% síla zbraní 20% síla rozviedky a 60% zemedelstvi (zemedelství preto lebo budeme musieť dať lidský genóm. Techy sa nám vyrobia počas odohrávky ani si nevšimneme ako).

Prvých 140 kôl po protekcií sa snažíme vystreliť prestížou a hlinou hore, aby sme si mohli hneď vyhlásiť vojnu na vyššie farmy a čim skôr vyexpiť generálov.
Po tejto odohrávke si spravíme pokrok Antiosn a pomer budov by mal vyzerať nasledovne:

12% vojenské základne
9% zábavné strediská
cca 300 laboratórií 

zvyšok kasárne

Iné budovy si nedržte, nadobývané laboratória si nechávajte a zvyšok prestavujte na kasárne, VZ a ZS podľa potreby. Druhý pokrok po Antiosn urobte vojenský štát. Ďalej sa musíte rozhodnúť, či chcete teroristické organizácie alebo mafiu. Ak hráte sám v aliancií, tak sa hodí viac mafia, ak hráte vo veľekj aliancií alebo máte 2 gold zeme v malej, z toho jedna je na mechy, tak sa viac hodia teroristi kôli opke epidémie, čím pomerne ľahko zhodíte súperovi spokojnosť. V sobotu (to je 6 deň veku), by mala cena genetických rastlín a lidského genómu klesnúť na cca 2500 techov, takže môžeme tento pokrok urobiť ako tretí spolu s geneticky modifikovanými rastlinami. Potom prestavte výrobu technológií 40:40:20 na sílu zbraní : výskum vesmíru : sílu rozviedky. Vesmír môžte aj dodatočne nakúpiť,číim viac tým lepšie (Cyborgy alebo plazmy výrazne pomôžu).
Vojenské základne postupne dvíhajte a udržujte od  14-18% , zábavné strediská udržujte od 7-12%.
Pre príklad prikladám tabuľku kde vidíte aký bonus získate pri určitom % daných budov, ja osobne udržiavam kombináciu č. 2, to je 16% VZ a 9% ZS počas celého veku.

 

Počet VZ / bonus

počet ZS / bonus / spokojnosť

Celkový bonus
14% = +23,7% 7% = +6% = 111,3% +75,8%
16% = +24,8% 9% = +7% = 113,6% +79,0%
18% = +25,9% 12% = +9% = 117,2% +83,3%

 

Ak chcete aj iné rakety ako konvenčné, či už na účel alebo len na vzhľad, tak začnite od začiatku vyrábať biocidné rakety, pre kartičku stačí urobiť 3. Potom treba čím skôr urobiť pokrok nukleárne zbrane a ako prvé začnite vyrábať nukleárky a až potom emp rakety. Keď máte 1 nukleárnu raketu, tak máte šancu na udalosť podporu od teroristov, ktorá Vám pridá 1 nukleárnu a 1 biocidnú raketu. Pokrok nukleárne zbrane som trochu predbehol, avšak dostanete sa k nemu až cca v polke veku, keď urobíte biocidné rakety.

 

Sem tam môžte pri partení postavit stavebné firmy, po partiku dopripravujte armádu pod 100% (v menu válka-->útoky pod možnosťou dopripraviť na 100%), ak Vám ostane odpríprava 1-2%, tak postavte vždy 1-2 stavebné firmy,  ktoré sa Vám pridajú neskôr vo veku pri zastavovaní. Ak hráte v aliancií sám, tak ďalší pokrok môžte zvoliť aj mafiu, no epidémie su oveľa lepšie, neskôr môžte natrafiť na cieľ, ktorý bude mať obrovský bonus práve kôli spokojnosti a epidémiami dáte spokojnosť dolu oveľa jednoduchšie. Vo veľkej aliancií sú epidémie samozrejme nevyhnutný pokrok.


STRED VEKU

V tejto fázi veku treba sledovať akú cenu ma energia, býva zvykom, že vystupí hore aj cez 15/kus. Teraz sa oplatí začať stavať elektrárne, cca v pomere 1:1 s kasárňami alebo trochu menej ako kasární cca v pomere 4:5. 

Ak na rozlohe 13 000 km postavíte 5000 kasárni a 5000 elektrárni a zatechujete energetiku na cca 140% čo je na tejto rozlohe cca 30 000 techov (Tu uvažujte s pokrokom jaderné elektrárne, keďže nemáte zastavané celé územie elektrárňami,  je riziko výbuchu oveľa menšie), tak vyrobíte:

2200 vojakov

16500 energie.

Vojaci sa po 2 týždňoch až po 6. deň pred koncom veku držia na hodnote 80-90.

Energia sa väčšinou drží na hodnote od 13- 18.

Ak predáte energiu po:

13 zarobíte v čistom  193 000 a ak nakúpite vojakov po 80, tak získate cca 2400 vojakov

14 zarobíte v čistom  208 000 a ak nakúpite vojakov po 80, tak získate cca 2600 vojakov

15 zarobíte v čistom  222 700 a ak nakúpite vojakov po 80, tak získate cca 2780 vojakov

16 zarobíte v čistom  237 600 a ak nakúpite vojakov po 80, tak získate cca 2970 vojakov

17 zarobíte v čistom  252 000 a ak nakúpite vojakov po 80, tak získate cca 3150 vojakov

18 zarobíte v čistom  267 000 a ak nakúpite vojakov po 80, tak získate cca 3340 vojakov

Keďže vyrábate 2200 vojakov za kolo, tak môžte bez problémov partiť a ak Vám z predošlej odohrávky ostali peniaze za predanú energiu, tak ak veľmi nestíhate vyrábať straty z útokov, tak môžte po každom útoku znovu dokúpiť vojakov. Po 100 kolách ak predáte energiu, tak máte opať peniaze v hotovosti, čo znamená jednoduchý nakup techov a pokrokov, prípadný ďalší dokup armády. Tu by chcel ešte pripomenúť, že ak budete dokupovať pred každým útokom po 15 000 vojakov, tak stratíte len velmi málo skúseností armády.

Pre niekoho môže byť ťahanie s energiou na obtiaž, no v skutočnosti to nie je vôbec náročne ani na čas, v tejto fázi veku sa energia predáva naozaj rýchlo a je už len na Vás, či si chcete ťahanie ešte viac zefektívniť. Samozrejme, postaviť aj elektrárne nie je žiadna povinnosť aby ste zahrali dobrého funďáka, zahráte ho aj bez nich.

V prvom rade sa začnite venovať expením eko generálov. ak sa Vám zložia všetci generáli zle, tak eko generálov vyexpite len na lvl 5 a zvyšné expy dávajte do O generála. Keď dosiahnete lvl 6, tak urobte buď hneď alebo pred ďalšou odohrávkou pokrok svätú válku a ak sa rozhodnete ťahať aj s elektrárňami, tak jaderné elektrárne. Ďalej urobte opevnené základne a takisto je čas na mechy. Hlavne ak ste vo veľkej aliancií, tak sú mechy pre funďáka veľmi doležité, bez nich určite neprežijete a to hlavne vo väčšej aliancií. Veľa hráčov ich nekupuje, no v skutočnosti je lepšie držat 300k vojakov a 40k mechov ako 500k vojakov a 0 mechov. Mechy musíte postupne dvíhať až do 80k , počet záleží od dňa veku, v ktorom ste. Od 60-80k by ste mali držať najlepšie 2 týždne pred koncom. Ak držíte väčšie množstvo mechov, tak odradíte súpera od dobývania, pretože funďák v spojení s bonusom má výsokú obranu, zle sa sabotuje a protivník kôli dobyváku musí minúť veľa kôl na prípravu. Navyše v mnohých prípadoch končia tieto dobývaky ako čiastočné. Mechy musíte kupovať za predaných vojakov, alebo ak ťaháte aj s elektrárňami, tak  ich môžte kúpiť za predanú energiu. Ak máte v aliancií robokratov, tak si môžte s nimi mechy vymieňať hospami za vojakov.

Na lvl 7 nezabudnite urobiť hneď vojenskú akadémiu, pravdepodobne ju budete aj potrebovať na zmenu niektorých generálov, teraz je čas pomeniť eko generálov, ktorí sa zle poskladali a čím skôr ich vyexpiť na lvl 6. Sledujte cenu pokroku tajomstvo mozgu a keď klesne jeho cena na cca 4,5 milióna, tak ho urobte.

Pár dní pred revolúciou na robokraciu, by mali klesnúť ceny pokrokov ako sú androidi a družice na cca 25 000 techov, v závislosti na vašej prestíži, takže by ste ich mali urobiť čím skôr

 

BUDOVY:

AK ste sa rozhodli ťahať aj na elektrárne, tak držte len kasárne a a elektrárne ( maximálne pár nadobývaných laboratórií.) Ak ťaháte len na kasárne, tak si nechávajte aj nadobývané továrne a vyrábajte bunkre. Bunkre by mali tvoriť cca 7-10% vaších vojakov, ak ich nevyrábate z továrni, tak si ich postupne môžte nakupovať za predanú energiu.

 

KONIEC VEKU

Keď dosiahnete lvl9, tak začnite čakať na posledného U generála a to Nacionalista/stratég, nič iné neprichádza do úvahy. Ak už máte O/S na lvl 8, tak expite útokmi len U generála. Keď sa dostanete nad 1200k prestíže a neprišlo Vám ešte ufo, tak urobte mesačnú základňu. Na konci veku býva zvykom, že energia klesne až pod 11, ak ste sa teda rozhodli ísť aj na elektrárne, tak ich postupne prestavajte na kasárne, aby ste na nich už neprerábali. Ak budete ďalej poctivo partiť za dobré expy, tak sa musí podariť lvl 12 bez problémov, v lepšom prípade až lvl13. Druhá možnosť je, že na lvl11 naberiete hlínu na 20 000km zadotujete na 4M prestíže a dáte prepad na konci veku :). Tu vám veľmi pomôžu s prestížou cyborgy. 

Tak veľa štstia pri útočení, dúfam, že vám návod aspoň trochu pomohol.