Feudalizmus ako farma

30.07.2013 22:59

Feudalizmus je síce slabšie produkčná vláda, no je najmenej vyhľadávaná na prepady, kôli vysokému strategickému bonusu, čo Vám môže zabezpečiť isté miesto v topke. 

 

Feudalizmus má výhodu výroby na viac budov. --->Pokud je produkčních budov jednoho druhu (továren, kasáren, farem, laboratoří nebo elektráren) do 20% rozlohy, mají +15% produkce. V tomto prípade je teda vhodné vedieť čo sa u neho oplatí a čo neoplatí vyrábať, aby sme vedeli akých generálov si na farmu máme pripraviť.

 Ak zastaviate feudála nasledovne na rozlohe 25 000km, urobíte všetky potrebné pokroky na farmu, zatechujete sa, tak výsledná produkcia bude nasledovná.

10% Mestá

10% Obchodné zóny

20% Farmy

20% Laboratória

20% elektrárne

8%  Zábavné strediská

12% Vojenské základne

 

Peniaze +513 000/kolo. bez budov +323 000, zisk za kolo pri 2*2500 budovách (mestá+zóny) = 190 000

Jedlo +19 000/kolo -   ---> predám po 15, zarobím 256 500.

                                     ---> predám po 18, zarobím 308 000.

Energia +12 900/kolo  ---> predám po 15, zarobím 174 000.

                                     ---> predám po 18, zarobím 209 000.

Technológie 1010/kolo ---> predám po 450, zarobím 410 000/kolo, ak začnete farmiť naozaj skoro nie je nereálne predať aj po 500, čo urobí za kolo cca 455 000.

Keď zamente elektrárne za továrne, tak vyrobíte:

875 mechov, ktoré ak predáte za 350 čo je prijateľná cena, ak dlhšie počkáte, tak zarobíte  290 000, čo je viac ako za jedlo aj energiu.

530 tankov, ktoré ak predáte po 650, tak zarobíte 324 000.

Keď zamente továrne za kasárne, tak vyrobíte:

2120 vojakov, ktoré ak predáte za 100-110,  čo už je veľmi obtiažné predať, tak zarobíte za kolo 200 000 - 220 000. 

Poznámka: Do výroby je započítaný generál ekonóm, farmár, populista, technológ, zbrojár na lvl 5 a 120k skusenosti armády. Výroba peňazí za kolo je bez mrakodrapu!

 

ROZBOR:

Ako môžte vidieť hore uvedené hodnoty, tak najviac sa oplatí farmiť na technológie. Druhá najrozumnejšia produkcia su továrne alebo jedlo v závislosti na cene, kde továrne maju viacmenej fixnú cenu a jedlo môže mať cenu pohyblivú, samozrejme výroba z továrni a laboratórií sa Vám zvýši pri vyšších skúsenostiach armády, ktoré budete dotovať.

Ako finálne zastaváte zem bude na Vás, oplatia sa 2 spôsoby... 

A

40% Farmy  ---> 42 300 jedla ---> 571 000 / kolo   po 15

                                                      685 000 / kolo   po 18

 

40% Laboratória ---> 1950 techov ---> 790 000 / kolo

8%  Zábavné strediská

12% Vojenské základne

B

40% Laboratória ---> 1950 techov ---> 790 000 / kolo

40% Továrne      ---> 1015 tankov ---> 620 000 / kolo

8%  Zábavné strediská

12% Vojenské základne

 

Výroba budov je počítaná na území 25 000km.

Poznámka: Ak sa rozhodnete ísť na továrne a techy, tak môžte prehodiť 2% zo ZS do VZ, samozrejme z továrni musíte produkovať a predávať tanky, nie mechy, prípadne pri väčších výkyvoch je potrebné preátať, či sa neoplatí vyrábať niečo iné.

 

GENERÁLI:

 

Keď sa rozhodnete, či budete farmiť na technológie a továrne alebo jedlo, tak máte lepší prehľad o generáloch.


Ochránca/stratég – 8lvl (Budeme expiť cez mechy bez revolúcie, takže by nemal byť problém tohto generála dostať na úroveň 400k expov.)

staviteľ / technológ / dobyvateľ – 5lvl (Staviteľ samozrejme najdôležitejší generál pre každú vládu, ušetrí Vám veľa kôl pri zástavbe. Dobyvateľ Vám pomôže pri záverečnom naberaní hliny, nemal by byť problém dostať ho popri sváčení až na LVL 6 a po úplnej prestavbe pred farmením zmeniť na ďalšieho generála, ktorý Vám chýba z dola uvedených)

populista / (zbrojár / farmár) – 4-5lvl ( po staviteľovi sú títo dvaja gencli pre Vás veľmi potrebný. ak pôjdete na továrne, tak Vám obaja pomôžu pri expení ak na jedlo, tak farmára nezabudnite vyexpiť až na lvl 5, aby Vám už nehrozila katastrofa z fariem.)
 

špión / ekonóm– 4-5lvl  ( Títo dvaja generálovia budu vždy pre Vás ako poslední. Ak ste slabší expár, tak si nemôžte dovoliť dobyvateľa, pretože by vám chýbal technológ alebo ekonóm (bez špióna sa dá zaobísť). Tým slabší expár myslím to, že nestihnete urobiť 4. generála.)

 

Samozrejme generáli nemusia byť presne v týchto kombináciach, ide len o prioritu, ktorých potrebujete ako prvých popri expeniu a ktorých až na farmenie...

 

ZAČIATOK VEKU

Teraz môžte rozbehnúť zem dvoma spôsobmi. Ak chcete aj mrakodprap, tak ho môžte urobiť podľa návodu, ktorý nájdete tu ( wgnavody.webnode.sk/news/mrakodrap-feudalizmus/). Potom ako urobíte mrakodrap, tak urobte pokroky Vojenský štát, Nanotechnológie, Lidský genóm  a ak budete stále vysoko, tak zvyšok armády predajte tak, aby ste neboli lákavý cieľ na vojnu a neprišli ste o všetky jednotky. Momentálne by Vám k tomu mali pomôcť aj vaše gorily, ktoré by mali potenciálnu vojnu odlákať.) S touto taktikou by ste mali mať mrakodrap najneskôr v sobotu bez problémov, takže našetrite full kola do cca utorka. Peniaze by ste mali mať z predaja armády, prípadne ešte niečo predajte, urobte pokrok Výrobu mechov, nastavte mechy do výroby a zatechujte najviac ako môžte automatízáciu továreň. Potom zatechujte  aspoň na 150% rýchlosť stavby a prestavajte zem na továrne, kasárne a laboratória. 

 

Takže vaša zem bude vyzerať nasledovne:

Laboratória        10-15%

Továrne              50-60%

Kasárne              10-15%

ZS                          7-8%

VZ                        14%

Stavebné firmy    2%

Nebojte sa držat 60% továrni, budete expiť cez mechy a navyše máte stále bonus do výroby. Bonus Vám klesne na 0% až na 80% zastavanej plochy.

Druhá varianta ak mrakodrap nechcete, tak môžte odohrať protekciu na továrne (wgnavody.webnode.sk/news/protekcia-na-republiku/) a do stredy šetriť kola. Ako prvy pokrok po výjdeni z protekcie urobte OSN. Ak ste gold, tak odporúčam zobrať pôžičku, za ktorú ho urobte hneď ako výjdete z protekcie a splácať budete niečo cez 1 000 goldov za kolo, čo si ani nevšimnete za ďalších 300 kôl. AK nemáte gold, tak budete musieť buď počas odohrávky alebo na konci predať kúsok armády. Vyhláste si na stredu večer dobré vojny a nasváčte čím najviac hlíny, čím viac hlíny naberiete, tým lepšie a ak ju dokonca udržíte, tak máte vysokú šancu na rýchle mechy. Pri cca 4000 aktívnych zemách cena pokroku Produkce mechu klesne až v pondelok večer. Ak sa vám podarí urobiť mechy do piatku/soboty, tak potom odporúčam každý deň mechovať a získate pekný náskok oproti ostatným, pretože si každý bude držať veľa tankov a stíhačiek. Rýchle mechy sa Vám oplatí urobiť len vtedy ak sa nepreťahujete s nikým o hlínu a naberiete za málo kôl 5 000 km+. Potom si poriadne zatechujte automatizáciu továrni a vyrátajte koľko kôl musíte "dotnúť", miesto dotovania ale robte stavebné firmy! Potom predáte tanky a nakúpite sílu zbraní. Potom ešte pár kôl budete musieť stavať stavebné firmy, aby ste späť nakúpili techy SZ, ale tu už prepnete výrobu na mechy. Keďže  v tejto časti veku sa mechy držia na cene 700+, tak máte zem zatechovanú za pár kôl.  Ak natrafíte na zlé vojny, kde sa stále sváči, tak mechy urobte až v pondelok ale snažte na tento pokrok držať čím najviac kôl, to je aspoň 140+150.

Po mechoch sa treba zamerať na ďalšie pokroky ako sú lidský genom a vojenský štát. Spravidla je lepšie urobiť najskôr VS, aby ste následne nezvýšili jeho cenu pri vynájdení genómu. Vojakov na VS samozrejme musíte nakúpiť predajom mechov alebo tankov, v závislosti od toho, či tanky alebo mechy máte. Takisto nezabudnite čím skôr zatechovať výzkum vesmíru. Ufo sa pre budúcu farmu bude určite hodiť.

 

Na začiatku je vhodné zamerať expenie na eko generálov, samozrejme záleží aj na tom ako sa Vám poskladajú. AK budete musieť všetkých meniť, tak najskôr vyexpite EKO generálov na lvl 5 a potom sa venujte až do lvl 7 O generálovi, ktorého dovtedy pravdepodobne stihnete vyexpiť až na lvl 6 a zmeniť ho. Keď dosiahnete hodnosť 7, tak musíte hneď urobiť vojenskú akadémiu, pomeniť EKO generálov a čím skôr doexpiť na potrebné hodnosti. V prvom rade sa treba zamerať hlavne na staviteľa a populistu. Keďže budete daváť aj Vojenský štát, aby ste zdvihli bonus, nech sa Vám lepšie expi, tak ho treba čím skôr vyexpiť, aby ste mohli po finálnom nabere hliny a prestavbe hneď urobiť kultúrne centrum, ktoré je na túto stratégiu dôležité kôli lepšiemu efektu hospodárských technológií a + 10% spokojnosti. Na kulturák potrebujete +10 000 bodov za spokojnosť a humanitárnu pomoc. Tieto body si treba sledovať a podľa toho posielať humky a stavať zábavné strediská.

 

STRED VEKU

Teraz už netreba robiť nič iné, len hľadať dobré vojny a expiť.  Popri útočení môžte stavať stavebné firmy a to tak, ze  budete doprirpavovať pod 100% a zvyšné kolo/kolá postavíte stavebky. Prípadne sa môže stať, že neprejdete dobyvačný útok, doprirpavte sa stavaním stavebiek. Môžno Vám cieľ zadotuje tak, že budete mať na neho málo mechov. Nedotujte! Robte stavebné firmy. Snažte mať pred finálnym náberom hliny aspoň 200 stavebiek. Ak sa Vám podarí nájsť dobrý cieľ na lúpežaky, tak môžte skôr urobiť androidov a družice, prípadne ak sa dostanete na vyššiu prestíž a dostanete vojnu, kde jednoznačne padnete dolu, určite pred tým porobte pokroky, ktoré budete do budúcna potrebovať.

Ďalšie pokroky, ktoré musíte stihnúť urobiť pred naberaním hliny by mali byť:

Opevnené vojenské základne

Tajomstvo mozgu - tento pokrok urobte hneď ako sa priblíži k cene 4M.

Androidi/Družice 

Protidrogovú centrálu.

 

Automatizáciu továreň si snažte držať max 5% pod maximom

Sílu zbraní udržujte optimálne 5 techov na 1km

Sílu rozviedky toľko, aby ste mali pokryté všetky techy

Výskum vesmíru sa oplatí držať maximálne 10 techov na 1km. Samozrejme toľko mrtvej prestíže si dovoliť nemôžte, ale odporúčam aspoň 3-5 techov na 1 km

 

Ak máte hotových generálov, tak začnite šetriť kola. Ak stihnete vyexpiť generálov naozaj rýchlo, povedzme 21 dní pred koncom veku a máte aj veľa kôl, tak pomaly začnite priberať hlínu ale držte sa tesne pred rekordami, prípadne si postavte ešte pár stavebiek, predajte nejakú armádu a nachystajte peniaze na budúcu zástavbu a dobývanie. Nenaberajte hlinu skôr ako 16-18 dní pred koncom veku, pretože Vás môžu zostreliť prepadom už len z princípu, lebo ste začali naberať hlinu skoro. 

 

KONIEC VEKU

 

Približne 1-3 dni pred revolúciou na robokraciu, čo je 15-17 dní pred koncom, by ste mali mať vyexpených generálov a full kola u seba. Teraz je čas naberať finálnu hlinu. Opäť opakujem ako pri iných návodoch, hlinu musíte naberať s plnými kolami, najlepšie ak máte na začiatku vojny 140+190 kôl. V tejto chvíli, je dobré ak máte hlinu tesne pod rekordami. To znamená, že ak má posledný v rekordoch 16 000 km, vy môžte držať 15 000-15 500 km.

Od 12 000 km začnite po každom dobyváku zastavovať hlinu budovami ktoré budete potrebovať na farmenie, takže ak ste doteraz mali len továrne a ďalej chcete farmiť už na jedlo a technológie, tak začnite zastavovať budovy farmami a labákmi. Takisto každú budovu, ktorú nepotrebujete prestavajte na mestá a zóny/ laboratória. Takže budovy: vesnice, farmy, elektrárne, zvyšne továrne a kasárne si zatiaľ samozrejme nechávajte nech sa Vám vyrába aj armáda. Samozrejme hlinu budete naberať nárazovo a tu Vám výrazne môže pomôcť, ak vám vaše "gorily" nadotujú do banky nejaké peniaze, prípadne aj maximálku, ktorú môžte vybrať 50 000 000. za čo budete môcť zastavovať a techovať zem. Ak to zvládnete bez nich, tak ich samozrejme nezabudnite vybrať pri finálnom nakupovaní armády. Vaša ochranka Vám ich musí nadotovať. 

 

Ďalšiu hlinu teda doberte podľa svojej chuti a potreby (odporúčam aspoň 25 000 km), teraz by ste mali mať minimálne 200 stavebiek, takže zatechujte rýchlosť stavby aspoň na 150%, čo je 1 tech na 1 km. 

Keď naberiete hlinu podľa Vaších predstáv, tak musíte zrušiť vojenský štát a porobiť všetky dôležité pokroky ako sú pacifizmus, kulturné centrum a ak nemáte, tak medzinárodnú spoluprácu. Okrem fariem/továrni nezabudnite aj zatechovať mestá a zóny. Skoro full efekt na 25 000km je po 140k techov a na začiatku veku s menšou armádou Vám to spraví cez 300k prachov za kolo.

 

Ak nemáte stále ufo po prestavbe, tak nezabudnite na mesačnú základňu. Ak Vám teda ufo príde, tak ho vyberajte v tomto poradí:

1. najväčšiu prioritu má superpc.

2. ak nebude na výber superpc, tak vezmite cyborgy, ktoré Vám nahrajú takisto dosť prestíže..

3. ak vo výbere nebudú ani cyborgy, tak môžte buď odmietnuť, alebo si na konci zobrať 50M, ak teda bude vo výbere.

 

Ďalej už treba len dotovať a kryť si peniaze nakupovaním jedla a energie, ktorú ak predáte neskôr drahšie ako ste nakúpili, tak môžte ešte zarobiť. Vyrábajte iba vojenské techy, na ktoré máte bonus za skúsenosti armády. (spravidla bývajú najdrahšie techy síly rozviedky a protiraketovky) Ak ste nabrali hlinu najneskôr 13-14 dní pred koncom veku, tak poslednú odohrávku odporúčam urobiť v pondelok, nakúpiť armádu a zobrať pôžičku. Ak golda nemáte, tak môžte ďalej dotovať, no čím dlhšie dotujete a máte viac mŕtveho presa, tým väčšia šanca je na Váš prepad. Ak nenaplánujete poslednú odohru na pondelok, tak by ste mali prestavať laboratória na mestá a zóny kľudne uź 7-8 dní pred koncom veku,pretože v tejto časti veku začnú padať na cenu cca 350.