anarchia-(utopia)-robokracia

30.05.2013 16:36

V prípade, že sa Vám nechce hľadať vojny ale chcete urobiť revolúciu na robokraciu, tak je jedna z možností do robkracie len kolonizovať. Táto stratégia je približne podobná ako celoveková anarchia-utopia, no nájdete tu hlavne zmeny v generáloch a môže sa stať, že revolúciu na utopiu ani nespravíte. Prečo sa dozviete ďalej.

 

Túto taktiku môžte ťahať v aliancií s bojovými zemami, no najlepšie je ťahať takúto zem sám v aliancií a týždeň pred revolúciou sa zložiť s bojovými zemami, aby Vám niekto revolúciu neskazil. Na wg býva zvykom, že nikto sa nebojí toho kto ma kartičku P

 

GENERÁLI

Pre túto stratégiu je najdôležitejší generál ochránca/strateg [8lvl]Ak niekomu príde ochránca a ku nemu sa zloží vlastenec, tak si ho nechá a nemení ho, pretože do robokracie  splní svoju úlohu. Ako ste si všimli, vždy spomínam ochráncu. Ten je v obrane najdôležitejší, kôli sabotážnym operáciam rozviedky. 

Ďalej budete potrebovať samozrejme eko generálov.

Keďže budete iba kolonizovať, tak potrebujete staviteľa. [4lvl]

Pri tejto taktike, odporúčam farmiť na techy, kôli pohodlenj revolúcií, kde si techy na androidov na konci vyrobíte, ak predsalen na techy farmiť nechcete, tak odporúčam už len na jedlo, za ktoré techy budete musieť nakúpiť.

Kto sa rozhodne ísť na techy---> technológ[4lvl]

Kto sa rozhodne ísť na jedlo---> farmár[4lvl]

Zvyšní dvaja generáli budú populista a špión.[4lvl]

 

AKO EXPIŤ GENERÁLOV

 

Prvé pravidlo na začiatku je, aby mal každý generál 2 schopnosti. To znamená, že ak Vám príde nový generál a starý už má druhú schopnosť, tak musíte hneď apnúť do obrany. Najvyššiu prioritu musíte venovať generálovi O/S. Pri tejto stratégií nebudete venovať zvýšenú pozornosť eko generálom, pretože kým ich vyexpíte a pomeníte, tak o nich prídete po revolúcií. Samozrejme zanedbať ich netreba. Pre lepšiu kolonizáciu a dotovanie budete potrebovať hlavne staviteľa a technológa/farmára. Ak máte týchto dvoch generálov Ako tretí je populista a štvrtý špión. Ak Vám príde ako prvý špión, tak ho vyhoďte, ak príde populista, tak si ho nechajte, dokáže nahradíť čiastočne technológa a samozrejme rýchlejšie naberiete body na utopiu, ale ďalší musí byť staviteľ alebo O/S. Eko generálov expite len na lvl 4. Ďalej ak máte O generála, tak sa venujte už len jemu. Samozrejme z tohto vyplýva, že môžete mať len 2 eko generálov z hore menovaných, preto sa treba zamerať na tých najlepších.

 

ZAČIATOK VEKU

Protekciu odporúčam vždy odohrať na technológie podľa návodu, aby ste rýchlo a jednoducho urobili na začiatku všetky dôležité pokroky.

 

1. Všetko predáte okrem jedla a energie.
2. Nastavíte továrne 100% na tanky
3. Nastavíte výrobu technológií 100% na rýchlosť stavby, keď vyrobíte 800 techov, tak prepnite výrobu 100% na obchod.(Tento krok robíme preto aby sme mali dostatok peňazí na zástavbu budov, keďže nemôžme predávať žiadnu armádu, lebo ju nevýrábame)
4. Postavíte cca 250 laboratórií, na začiatku môžte postaviť 5*18 budov, takže postavíte 5* labáky hneď. Potom postavte 3* zábavné strediská (môžte až do 15% a počas celého dotovania udržujte strediská pri 10%), ďalej môžte pokračovať v stavaní laboratórií.(zábavné strediska robíme kôli kladným udalostiam, zvýšeniu príjmov a výrobe technológií)
5. Kolonizujete po 1 max 2 kolách.

6. Kolonizujte a zastavujte až do 100 kôl.

 

Ďalšiu odohrávku urobíte v stredu poobede v rozmedzí od 13:00-15:00. Teraz je výhodou ak nedostanete žiadnu vojnu. Ak chcete klikať v malej aliancií sám alebo s kamarátom, tak je dobré ostať ako bezalík a v tomto čase alianciu založiť. Odťahať v tomto čase je dobré preto, lebo aj keď po odťahu dostanete vojnu, tak je veľmi nepravdepodobné, že súper takto neskoro v noci príde a vysváčí Vás a vy môžte v stredu v noci alebo vo štvrtok ráno odohrať na celej hlíne.

Kto výjde z protekcie a ma výhodu golda, môže zobrať pôžičku a urobiť hneď OSN (po nej budete splácať cca 1300 za kolo, čo pri odohrávke ani nepocítite a nemusíte čakať na trh, kým sa predajú technológie). Kolonizujeme po 1. kole a zastavujeme hlínu laboratóriami, pričom udržujte zábavné strediská na 8% a vojenské základne 5%. Teraz musíte vyrábať iba technológie, ktoré potrebujete na pokroky. Vyrobte s vždy viac aby Vám po vynájdení nepadla hustota techov na minimum a neklesla výrazne produkcia. 

Pokroky robte v tomto porádí:

 

 

  Kedy (čas do konca veku) Pokrok Potrebujete
1. 37 dní Členství v OSN Peniaze 
2. 37 dní Obchodní a ochranné organizace Techy- obchod
3. 37 dní Mezinárodní spolupráce Techy- obchod
4. 34-35 dní Geneticky modifikované rostliny Techy- zemedelství
5. 34-35 dní Lidský genom Techy- zemedelství
6. 34-35 dní Pacifismus Techy- obchod
7. 31-32 dní Nanotechnologie Techy- automatizácie
8. 31-32 dní Produkce mechů Techy- síla zbraní
9. 31-32 dní Protidrogová centrála Techy- síla rozviedky
10. 30 dní Opevněné vojenské základny Techy- rýchlosť stavby
11. 10 000 bodov Kulturní centrum 10 000 bodov za spokojnosť a humanitárnu pomoc + peniaze
12. 29 dní* Protiletecká obrana Techy- síla zbraní
13. hodnosť 7lvl Vojenská akademie Peniaze Techy- síla zbraní
14. 25 dní Tajemství mozku Peniaze 
15 20-25 dní Hraniční pevnosti Techy- rýchlosť stavby
16. po rev. na utopiu 18-20 dní* Družice Techy- výskum vesmíru
17. po rev. na utopiu 18-20 dní* Androidi Techy- automatizácie
18. po robokracií Měsíční základna Techy- výskum vesmíru

 

Poznámka: pokroky Tajomstvo mozgu, Družíce, Androidi, Mesačná základňa môžte urobiť aj skôr v závislosti od situácie veku. V tabuľke sú približné časy, kedy sa pokrok oplatí urobiť alebo padne na minimum. Iné pokroky nerobte. ak nebudete robiť fúzne elektrárne.

Pokroky č. 16. a 17. nerobte skôr ako po revolúcií na utopiu kým nespravíte všetky S pokroky, ktoré ste po revolúcií stratili (Pacifizmus, Medzinárodná spolupráca atď...)

Pokrok č.12  robiť nutne nemusíte. Do revolúcie na robokracie ho určite využijete, no potom Vám môže byť viacmenej na obtiaž kôli zvýšeným príjmom za kilometre. Druhá možnosť je, že ho po revolúcií jednoducho zrušíte.

 

Kto chce ísť ďalej na technológie, tak zastavuje územie labákmi, kto chce ísť na inú komoditu, tak robí labáky pokiaľ nevyrába 150 techov za kolo a ďalej zastavuje uź len budovy podľa potreby ( farmy atď...). AK máte prvé 4 pokroky z tabuľky, tak si začnite techovať zem postupne sílou zbraní a rozviedky. Techy síly rozviedky si držte len toľko, aby ste pokryli zvýšné techy pred vykradnutím, to znamená polovicu najväčšieho množstva techov.  Začnite kupovať armádu, aby ste neprichádzali o hlinu bez taktických útokov, lebo tie sú pre Vás najdôležitejšie. Po 5 dňoch nezabudnite na rozvojovku, tu dávajte vždy aj za cenu váčšej spotreby jedla a zákaz posielania humiek (viac budov za kolo, rýchlejšia kolonizácia = viac peňazí a expov). Preto nezabudnite zatechovať aj rýchlosť stavby, tu platí pravidlo, čím viac budov za kolo, tým viac môžem kolonizovať. Samozrejme 2 týždne od začiatku veku sa zeme na 1. priečkach pohybujú na hranici 600k presa, čo je podmienka 120k presa na rozvojovku. Teda sa vyplatí počkať po zapokrokovaní prvých 4 pokrokov do soboty na full kola a hodiť rozvojovku zarovno lidským genómom.

 

ZÁSADY ODOHRÁVANIA A NAKUPOVANIA ARMÁDY

 

Pokiaľ expíte eko generálov bránite zem výhradne cez vojakov. Toto je chyba väčšiny hráčov, že hneď ako to ide, začnú kupovať mechy. Mechy sú na začiatku veku drahé, je z ních menšia prestiž a takisto expy. Takže znovu s eko generálom mechmy nebraniť!!!  Samozrejme netreba ich ani úplne zanedbať, odporúčam kupovať v rozmedzí od 5-10k, aby Vás nemechoval kde kto s 3 000 mechmy... Teda pokiaľ budete expiť eko generálov, tak budete expiť obranou výhradne cez vojakov a bunkre. Bunkre si udržujte v rozmedzí 5-10% vaších vojakov, tanky 3000-10 000.

 

Odohrávajte postupne až keď na Vás niekto poútoči. Menej ako 140 kôl odohrávajte iba ak ste nedostali dobyvák a už Vás niekto poexpil, čiže je potreba dokúpiť ďalšiu armádu. Ak dostene veľa vojen a niekto Vás vysváči, tak nechajte nabehnúť kola do plna a počkajte kým sa situácia upokojí.

Nakupujte armádu tak, aby ste dostali od útočníka čo najviac expov a najmenej sabotov. Tu je výhoda malej aliancie, že si súpera infnete a ak je to možné, nakúpite armádu tak, aby ste prevýšili každú jeho časť armády, nech je šanca, že pár útokov neprejde. Ak máte protileteckú a bránite bomby + nálety výhradne bunkrami, ak nie, tak musíte kúpiť aj pár stíhačiek.

 

UTOPIA

Ako som už spomínal, tak k revolúcií na utopiu sa ani nemusíte dostať. AK ste nemali šťastie na populistu, tak Vám revolúcia na utopku môže výjsť až cca týžden pred robokraciou. Tu si musíte uvedomiť, že prídete o všetky spoločenské pokroky, a nahodiť ich spať bude stáť dosť techov, pričom s nimi znovu oddotujete len pár kôl, lebo pri revolúcií na robo o ne opäť prídete. Samozrejme revolúciu na utopiu sa snažte urobiť s full kolami.  Za každú hodinu máte 100 bodov, takže ak máte 92 000-93 000 a 0 kôl, tak počkajte 3 dni kým Vám nabehnú full kola a 100 000 na utopiu. Potom urobte revolúciu a hneď pokroky, ktoré potrebujete hlavne pre výrobu techov. To znamená: 

OSN, Medzinárodnú spoluprácu, Pacifizmus a kultúrne centrum. Protidrogovú centrálu už nerobte!

 

DOTOVANIE:

Nedotujte, vždy kolonizujte, oplatí sa dotovať len v pár prípadoch.

1. generálovi chýba do ďalsej hodnosti 3000 expov

2. po odohrávke môžte dotnúť pár kôl spokojnosť kôli bonusu (max 5 pravdepodobne dostanete aj tak epidémie:)) ak pošlete ešte humku, tak ju vyženiete dostatočne vysoko.

Ak ste mali štastie na generálov, hlavne na O generála, tak by ste mohli bez problémov urobiť čisto obranou 9 lvl cca 7 dní pred revolúciou na robo, ak ste štastie nemali, tak minimálne 8 lvl. Teraz je vhodné vstúpiť do nejakej útočnej aliancie a prestať kolonizovať, stavať stavebné firmy a šetriť techy na na revolúciu na robo. Teraz je vhodné mať najmenej 8 000km optimálne 10 000 km, pretože ste schopný na takej hlíne revolúciu urobiť. Vyrobte si dostatok síly rozviedky, tak aby ste po revolúcií urobili senzory a dostatok Vám ostalo, takže cca 80k techov. Zvyšok výroby investujte do automatizácie továrni a energetiky. Tieto techy po revolúcií stále môžte predať od 350-400/ kus, čo Vám zabezpečí peniaze aj na 2 ďalšie odohrávky.